کد مطلب:148681 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:109

گل منسوب به امام حسین چشمی را شفا داد
شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی قدس سره نقل می كنند كه او می فرمود: من در بروجرد كه بودم به درد چشم مبتلا شدم و هر چه


معالجه كردم، دردش ساكت نمی شد، حتی پزشكان آنجا مرا در مورد چشم مأیوس كردند، تا اینكه روزی در ایام عاشورا كه دسته جات عزاداری به منزل ما آمدند، به عزاداری آنها نگاه می نمودم و گریه می كردم و از ناحیه ی درد چشم ناراحت بودم، گویی به من الهام شد كه قدری از آن گلهایی كه عزاداران به سر مالیده بودند بردارم و به چشم بمالم، همین كار را كردم، به طوری كه كسی متوجه نشد، بیدرنگ، احساس آرامش درد چشم كردم، و كم كم به كلی درد چشم رفع گردید، به گونه ای كه خط بسیار ریز را می خواندم و هرگز محتاج عینك نشدم.

پزشكهای متخصص چشم، تعجب می كردند كه ایشان در سن 89 سالكی با آن همه خواندن و نوشتن، نیاز به عینك ندارد و اثری از ضعف دید چشم در ایشان دیده نمی شود. [1] .

آری آنان كه با اخلاص و دلی پاك به در خانه ی امام حسین علیه السلام می روند این چنین نتیجه می گیرند!


[1] منهاج الدموع، ص 206 - آيت الله العظمي بروجردي مرجع تقليد عظيم الشأن در ماه صفر سال 1292 قمري در بروجرد متولد شد و در شوال سال 1380 قمري در سن حدود 89 سالگي در قم از دنيا رفت، مرقد شريفش در ناحيه ي شرق مسجد اعظم قم در راهرو در مسجد قرا دارد، كه اينك در كنار مسجد بالا سر بارگاه ملكوتي حضرت معصومه (س) ديده مي شود.